petroselinum crispum

Ağustos 20, 2012

bugün sizlerle bazi faideli bilgiler paylasacagim:

bulasik makinasini bosaltirken, icice koyup kaldirmaniz gereken bazi kap-kacaklar elbette cikacaktir; bunlari önce tezgaha koyun. hepsi bitmeden rafa kaldirirsaniz, zirt pirt indirmek zorunda kalir, sinirlerinizi bozarsiniz; ki bunu hic istemeyiz. biz: ben ve rüstem. tüm bu matruska kilikli kap-kacagin makinayla ilisiginin tamamiyle kesildigine kâni oldugunuzda, capina göre icice koyunuz. mesela en büyük kaseyi, en kücük kasenin icine oturtmak isterseniz, bu olsa olsa sizin icinize oturur, kücük kasenin degil. bilmem anlatabiliyor muyum? bu is sizin icin biraz alengirli görünebilir, bunun icin artik neredeyse kasaplarda bile satilan, yumurtlayan minik kutulardan veya benim icin fazla degerli olan matruskalardan yararlanabilirsiniz. en kücügü en kücügün bi büyügünün, onu da en kücügün bi büyügünün bi büyügünün icine koymak sûretiyle, bu yapbozdan kurtulabilirsiniz. sonuc gözlerinizi yasartacak. evet! bunu siz basardiniz. cünkü cok istediniz, ve bildiginiz gibi, istemek basarmanin yarisidir. bizi yillarca böyle kandirdilar.

 

 

simdi ikinci ve en hayatîsi;

bildiginiz gibi, bulasik makinasinin icinde kasik-catal koymak icin bir sepet bulunur. cogunlukla gri, bazen beyaz renkte olur bu sepetler; ama asla siyah degil. cünkü böylesi ezberbozmak olur ve yogurtlu pis kasigini sepete koyarken, kimse ezberlerinin yerle bir olmasini istemez. ezberbozmak pek cok sıkıntılı süreci, en önemlisi düsünce bulutunu pesinde getirir. ha, bu bana uyar derseniz, arastirin. makinaya ve bulasiklariniza zarar vermeyecek bir boya bulursaniz, o sepeti boyayin. hatta bana da söyleyin, ben de boyamak isterim. yine lafi uzattim, senet sepet derken ömür gecti; neyse.

siz bu sepete yedi düvelin agzina girip cikmis kasik, catal ve bicaklari koymadan evvel, mutlaka bir sudan gecirin. tertemiz makinadan maydanoz sapi yapismis bir kasik ciksin istemezsiniz degil mi? eger cikarsa, zaten o makina tertemiz sinifina girmez ve harcanan onca su bosa gider. israf haramdir.

 

tamam, sonuca hizla yaklasiyorum. evet, hayatî olan ne maydanozlu kasik, ne de sepetin rengiydi; hayatî olan bicaklarin o sepete ne sekilde girecegiydi. rica ederim, bicaklarinizi o sepete kici yukarida olacak sekilde koyun, narin ellerinize “hart” diye bir bicak girsin istemem, hem de hic. cünkü ben iyi kalpli bir iyiyim. bicaginizin sivri ucu sepetin üzerinden görünmesin. size gelmez, evinize gelen komsunuza gelir. evde yara bandi olmaz, kanar, abdest gider. ugras dur. kolaylastirin, zorlastirmayin.

bir de son olarak, o makinanin icine taktiginiz plastik limondan bozma koku bazen hic cekilmiyor.

 

 

biliyorum, benim de cekilmez yönlerim var, ama babam beni böyle seviyor.

bir ara size aynalari silmekle ilgili bir sir verecegim. halka hizmet, hakk’a hizmettir.

 

2 Responses to “petroselinum crispum”


  1. merhaba
    bicaklari sirti yukari gelecek sekilde koyuyordum eskiden ama annem bicaklari oyle koydugumuzda asagida kalan sivri taraflarinin bulasik makinasinin alt pervanesine takilip onun donmesini engelledigini, sonuc olarak maydanoz ile bezeli bulasiklarimiz oldugunu tespit etti. simdi bicaklarimizin sirtlari asagida ve de daha dikkatliyiz. bi kac sefer elini kestikten sonra alisiyorsun :/

    Beğen


Bir Cevap Yazın

