kriz.

Haziran 6, 2012

bi’ kitap okumustum; Pi’nin Yaşamı. aslinda bu kitabi, kardesim ortaokula giderken ögretmeni aldirmis. mecburiyetten okunmasi gereken kitaplarin dayanilmaz iticiligi.. okumadi. gidip gelip elime aldim, okusam dedim, kapagini sevdim. birkac sene düsündüm. tabi sadece bunu degil; bu birkac senede pek cok sey düsünüp, unuttum. sonra okudum. cok güzeldi. tarif edemeyecegim bir sey hissettirdi bana, huzurla karisik minnet gibi. ne kadar kitabi varsa bu adamin okumaliyim diye düsündüm. düsünüp hayata gecirdigim nâdir seylerden biri oldu bu; beatrice&virgil. Pi ile yarisamaz ki yaristirmaya lüzum da yok gibi.. bir esek ve bir maymun. bilge hayvanlar. özellikle sonundaki oyunlar. bu adam ne düsünmüs de yazmis bunlari..

BEATRICE:  Pekâlâ. Günahkâr günler senin olsun. Pazartesi, salı ve çarşambalari diyelim mi? Perşembeleri kararsız kalır, cuma, cumartesi ve pazarları kucaklaşırız. Sence de uygun mu?

VIRGIL:  Ama haftanın her günü kötülük vardır.

BEATRICE: Çünkü haftanın her günü ortalıktayız.

VIRGIL: Biz yanlış bir şey yapmadık! Konu açılmışken bu gün günlerden ne?

BEATRICE: Cumartesi.

VIRGIL: Ben cuma sanıyordum.

BEATRICE: Belki de pazardır.

VIRGIL: Sanırım salı.

BEATRICE: Pazartesi olabilir mi?

VIRGIL: Çarşamba da olabilir.

BEATRICE: Öyleyse perşembe olmalı.

VIRGIL: Tanrı yardımcımız olsun.

(Duraklama.)

VIRGIL: Buna daha fazla dayanamayacağım.

BEATRICE: Öyleyse düşünmekten vazgeç. Ya da doğru ölçülerde düşün, sana yararı  dokunabilecek şekilde. Sonra dua etmeye başla. Dua  ettikten sonra   iyiliğin inşası işine geri dön. Haftanın her günü iyilik de var.

VIRGIL: Dua edemem. Bugün salı olmalı, günahkâr günlerimden biri.

BEATRICE: Öyleyse yeniden Tanrı’dan söz etmek için cumayı bekleyelim. O         zamana dek şöyle düşün: Belki de Tanrı bizi daha iyi duyabilmek için      sessizdir.                                               

(Sessizlik.)

 

 

Bir Cevap Yazın

