korkular da benim, umutlar da.

Temmuz 6, 2009

Gecen yil ilk defa gittigim köyümdeki ilk sabahimda, elime ilk defa aldigim orakla, ayagima ilk defa giyindigim ayakkabiyla, ilk defa adım attigim tarlada, hayatimin ilk hayata döndürme organizasyonuna katilmistim. Kendini bilmez yabandomuzu, koca misir tarlasini talan etmis bir gece ansizin, belki de gelisimi kutlamak istemisti bu sekilde, bildigi en iyi yöntemle; yok ederek. Bana da, kizinin karsisinda aglayan babaymiscasina mahcup yerle yeksan misirlari temizlemek düştü. Sehirden ciktim köye havasinda, lâkin güzeldi. Toprak, böcük, negatif iyonlardan arinma, acik hava, heyecanindan kani kaynamis hayvanin naciz bedeninin hangi degirmenin dibinde oldugu..

Büyümek de böyle biraz. Koca bi bosluga, tarlan gözüyle bakarsin, türlü türlü hayallerle donatir, besler büyütür, gözünden sakinarak meyvelerini bekler durursun. En güzel korkulugu dikersin tepelerine, kimse kiymasin göznuruna diye. Günler geceler haftalar onbestebirler üc aylar derken kazik kadar olursun. Beklenti denen zehirli sarmasiklar da tarlanin davetsiz misafirleri olmustur. Olsun, hepsi senindir. Derken; kendini bilmez yabaninsani, gözünün yasina bakmadan, hic tanimadan seni belki ve ne yaptigini bilmedem fütursuzca yakar yikar o büyülü bahceyi. Basta anlayamazsin durumun vehametini. Gece gelmis, talan etmistir ama henüz fark edememissindir. Her gecenin varmis ya hani sabahi; senin düsmanin da bu sabahlardan biri oluverir. Kacamazsin gercekten cünkü sabah da en az lime lime edilenlerin kadar gercektir ve vakit yüzlesme vaktidir. Elde, avucta, tüm hasmetiyle bir korkuluk balkabagindan kafasiyla.. Kac geceyarisina meydan okumus, balo arabasina dönüsememis bir türlü..  Ve bikaç susam kirintisi, sarmasik kalintisi.. Simsiyahtir artik harabeden bozma tarlan, ne eksen yesermez, yanmis, kara kara olmus her zerresi.

Ne demistim? He; büyümek böyleydi.  Onun da dedigi gibi; geriye sadece yarim yarim biseler, öznesiz cümleler, kazayaklari, mor halkalar.. Ve daha cok adalara dalmalar.. Göz dalmasi misafir derler buralarda. Rica ediyorum, gelmesin böyle olcaksa.

Fonda Bülent Abla; dogumgünüm bana geldigin gündür ile sesleniyor tüm gönül dostlarina

Iyk.

tantana.

7 Responses to “korkular da benim, umutlar da.”

  1. buyuveseker Says:

    bana kücük hediyeler wermeni seviyorum.
    tatli missir kocanimm :M:M

    Beğen

  2. madalle Says:

    sana 7 adet fil vericem. sans bereket ve kirazsapi tasiycaklar.

    Beğen

  3. buyuveseker Says:

    ben de Sana 52 adet iskambil kagidi vericim.
    onlarla cesitli oyunlar oynaib fallar bakicak,
    minnolari defediceksin tebemizden.
    kackacc.

    Beğen

  4. madalle Says:

    52 kartla kaleler yapicam, icine girip rüzgar esse de yikilsa diye beklicem.

    minnolarin cani fîzana. öldüler bile.

    Beğen

  5. buyuveseker Says:

    1 minno
    2 minno
    3 minno
    4 minno
    14 minno
    haninnaaa haninnaaaa halayy.

    Beğen

  6. Hatice Says:

    içimi açtın madalle..
    bu karanlık gecenin sabahından korkar oldum..

    Beğen

  7. madalle Says:

    bu karanlik gecenin sahibi de benim icimi acsin insallah.

    Beğen


Bir Cevap Yazın

