Amin

Ağustos 20, 2006

 

 “Ashabım yıldızlar gibidir, hangisine uyarsanız hidayeti bulursunuz.”* 

Hz.Ebu Bekr (ra)’nın duası:Allah’ım! Peygamberin Muhammed (sav), dostun İbrahim (as), sırdaşın Musa (as), kelimen ve Ruhun İsa (as) hürmetine, Musa (as)’nın Kelamı, İsa (as)’nın İncili, Davud (as)’un Zeburu ve Muhammed (sav)’in Kur’an’ı hürmetine senden hayır istiyorum. Peygmberine bildirdiğin her vahiy, hükmettiğin her hüküm, ihsanda bulunduğun her dilenci, fakirleştirdiğin her zengin, zenginleştirdiğin her fakir, doğru yola erdirdiğin her sapık, (bütün bunlar) hürmetine senden istiyorum. Musa (as)’ya indirdiğin ismin hürmetine senden istiyorum. … Tecelli ettiğinde geceyi sükuna erdiren sıfatın hürmetine senden istiyorum. Tecelli ettiğinde gökleri yükselten sıfatın hürmetine senden istiyorum. Tecelli ettiğinde dağların sağlam olarak durmalarını sağlayan niteliğin hürmetine senden istiyorum. Arşın yükselmesini sağlayan sıfatın hürmetine senden istiyorum. …Gündüz üzerine tecelli ettiğinde gündüzü aydınlatan, gecenin üzerine tecelli ettiğinde geceyi karartan ismin hürmetine, azametin, büyüklüğün ve zatının nuru hürmetine beni yüce Kur’an ile ve Onun ilmiyle rızıklandırmanı, Onu benim kanıma, etime, kulağıma ve gözüme karıştırmanı, senin kuvvet ve kudretinle istiyorum. Çünkü kuvvet ve kudret ancak senindir. Ey merhametlilerin en merhametlisi. 

Hz.Ali (ra)’nin duası:Allah’ım! İsyandan, iki yüzlülükten ve kötü huylardan sana sığınırım. Rahmetinle ey merhametlilerin en merhametlisi. 

Hz.Hamza (ra)’nın duası:Allah’ım! Beni ipin olan (Kur’an)’la koru. İhsanından beni rızıklandır. Beni senin emrine uyanlardan ve tavsiyeni gözetenlerden kıl. Ey merhametlilerin en merhametlisi.

 Hz.Caferi Sadık (ra)’ın duası:Allah’ım! Beni mü’min olarak dirilt ve şehit olarak öldür. Rahmetinle ey merhametlilerin en merhametlisi.    

 .amin. 

*Ravi (r.a.): Said İbnu’l-Müseyyeb  

Bir Cevap Yazın

